16. 10. 2014

Nejoblíbenější hra na PC

Moje nejoblíbenější hra u které jsem schopná strávit celé dny je...
... Microsoft Excel!

Někoho to možná šokuje. Někdo si ale řekne "to je blázen" a má pravdu :D
No, ne tak docela. Mnoho lidí vidí v excelu jen tabulku případně graf, já ale vím, co se v Excelu skutečně skrývá. Jeho sílu odhalí až makra v jazyce VBA (Visual Basic for Aplication).

S tímhle nástrojem jde zautomatizovat spousta práce, hlavně rutiny které člověk musí dělat denně (třeba v práci). Ale s pomocí VBA jdou dělat i hry. Ano HRY! Teda ne 3D střílečky nebo závody aut, ale jde to.

Znáš piškvorky, miny a hada z Nokie? Tak tyhle hry už jsem si v excelu napsala a rozchodila (v případě piškvorků i multiplayer po internetu s pomocí cloudového úložiště).

Složka se sešitem her je na Google Disku veřejně přístupná, ale jen pro čtení. Dají se tak vyzkoušet offline hry.
K hraní je potřeba mít MS Excel 2007-2010 a povolená makra. V jiných verzích nemusí fungovat na 100%
Pro hraní v MP potřebuješ mít účet  u Googlu a aplikaci Drive, pak mi napiš svůj mail. Přidám ti vyjímku pro úpravy, nasdílím složku a můžeš vesele hrát a stanovovat nové rekordy.

Hry jsou zatím v betaverzi, ale funkčnost je vcelku dobrá a chod poměrně stabilní. Na Win7 32bit a Excelu 2010 mi jdou bez chyb.

Žádné komentáře:

Okomentovat