1. 5. 2020

Greasemonkey

Mocný to nástroj pro úpravy cizích webů. Nebo taky - jak se stát hackerem pro vlastní pohodlí při práci.
 
Po dloouhé odmlce se vracím k blogu. Možná proto, že mám chuť zase něco napsat (Teda, něco jiného, než tisíc řádků kódu).

Začala jsem podnikat už v roce 2018. Mám vlastní obchod s výdejnou Zásilkovny a PPL a taky jsem si pořídila e-shop, prodávám hlavně Arduino, nějaké hračky a moderní Yoya. Je to strašná hromada práce, ale baví mě to. Dojíždím do práce 5 minut na koloběžce, domů mi to trvá 10 minut, celou cestu to mám do kopce...

A teď už k věci. Pro svůj e-shop jsem si vybrala krabicové řešení od Shoptetu po několika pokusech na wordpressu, eshop rychle a podobných. Shoptet umí fůru věcí a jde poměrně snadno upravovat vlastním kódem a ještě snadněji doplňky. Ale jen na frontendu - to, co vidí zákazník. Jenže co když chci vylepšit i administraci pro svoje vlastní pohodlí a efektivitu práce? Když nemám přístup k Shoptetímu API, mám smolíka.
No, ne tak docela. Tady nastoupí doplněk Greasemonkey do prohlížeče Chrome/Firefox a se znalostí javascriptu a jQuery jdou vytvářet přímo úžasné věci.

Já se svou zvídavou a hlavně línou povahou dokážu trávit hodiny a dny nad něčím, co mi ve výsledku ušetří třeba jen pár vteřin času, nebo i jedno kliknutí navíc. Po večerech studuju javascript, cizí kódy a plácám dohromady svoje vlastní funkce. Zrovna jsem si říkala, že dám echo, do jedné skupiny na FB, co umím a můžu nabídnout ostatním aby i oni ušetřili trochu toho klikání. Nakonec zjišťuji, kolik drobností jsem za posledních pár měsíců po večerech napsala. Všechno to jsou vylepšení pro Shoptet a Zásilkovnu. V plánu mám úpravy i pro ČP a PPL.
 
Pár hezkých věcí mi už obstojně funguje.
 
Shoptet:
Tlačítka se zkratkami po administraci a tlačítka na kopírování exportů pro dopravce vč. indikace počtu položek v exportu. Tohle mi šetří hromadu času. Na jedno kliknutí mám ve schránce uložený link na soubor exportu. Hned u toho i vidím, kolik objednávek je k jakému dopravci. Na mém shopu Zásilkovna a ČP.
Pro jiný e-shop dělám na expedici a tam jsem si dala export na jejich dopravce.


Stavy objednávek na více řádků. Tohle sice nevyužívám já, ale už to používají jinde. Dobrá věc, když se často překlikáváte do záložek stavů objednávek, které se nevejdou na první řádek.







    Ikonky akcí ke každé objednávce. Zatím můj největší úspěch. Skript vloží extra sloupec do seznamu objednávek a do nových buněk vloží ikonky podle stavu objednávky. Na jedno kliknutí na ikonku se změní stav objednávky. Pak už jsen stačí uložit. To když s každou objednávkou děláte vždy stejný úkon. Kompletní objednávka > Odeslaná objednávka > Vyřízená objednávka. Už se nikdy nepřekliknu a nevrátím odeslanou objednávku k dalšímu zabalení a odeslání.
     
     
    Zobrazení odpočtu času do konce Akce u produktu. Tohle je vylepšení pro zákazníky, uvidí, že zboží už bude v akci třeba jen pár hodin, tak aby koupili, dokud je levnější. Krátký kód se vloží do html editoru produktu. Tady je vložený do krátkého popisku. Nejrychlejší způsob je zatím přes import z excelu, protože nemám přímý přístup k datu konce Akce. To ještě vylepším s použitím databáze a cronu ukládajícím informace o produktech.
    No, a funguje to tak, že ovládací skript uložený přímo do hlavního HTML editoru e-shopu si po načtení stránky produktu vezme informaci o akci z vloženého kódu v popisu produktu a nahradí ho odpočtem času.
     
     
    Nové filtrování ve statistikách: tento měsíc/minulý měsíc a tento rok/minulý rok. Tohle je podle mě o dost důležitější než graf zobrazující kolik mám obraty za posledních 7, 30, nebo 365 dnů. No není to tak?


    Zásilkovna:
    Opět tlačítka zkratek. Používám tlačítko pro vstup do importu objednávek, protože to vyžaduje jen jedno kliknutí, zatímco přes menu Zásilkovny jsou kliknutí dvě. Později na něj navážu sled událostí pro urychlení importu zásilek.

    Zaškrtnutí souhlasu s VOP při importu zásilek a i na jiných místech. Tohle ruční zaškrtávání je fakt děs. Přece souhlasím s VOP už při registraci do Zásilkovny, proč to mám potvrzovat ještě na třicetipěti dalších místech...
     
    Označení všech nově importovaných zásilek a zároveň v rozevíracím seznamu se automaticky vybere Podat zásilky. Výsledek ušetří dvě kliknutí a výběr v seznamu. Ještě mám v plánu i označení všech nově podaných zásilek aby se dal dát rovnou tisk štítků.

    Kódy zatím nezveřejním, poskytnu je na požádání. Většinou se musí upravit někde v kódu aby fungoval na daném shopu.

    Žádné komentáře:

    Okomentovat